piątek, 13 kwietnia 2018

Wszechświaty Zmyślone

LESZEK KOSTUJ





urodził się w 1973 roku w Pleszewie. Ukończył Wydział Pedagogiczno - Artystyczny Uniwersytetu im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Zajmuje się malarstwem, rysunkiem, grafiką tradycyjną i komputerową. Najbardziej upodobał sobie malarstwo olejne i akrylowe.







O swoim malarstwie mówi:  Malowałem i rysowałem od najmłodszych lat, obrazy olejne powstawały już w okresie szkoły podstawowej. Mimo przygody z uczelnią wyższą uważam się za samouka. Debiutowałem oficjalnie w 1996 roku wystawą ołówkowych rysunków prezentującą mniej znane zakątki mojego rodzinnego miasta, jednak początkiem takiej  naprawdę  mojej  sztuki był  cykl „Asymilanci” z 1997 roku, który miał symbolizować więź człowieka z przyrodą.   DALEJ

Wystawy:
- listopad 1996 - styczeń 1997 „Ołówkowy Pleszew Leszka Kostuja” - Muzeum Regionalne w Pleszewie
- 1997 „Kalisz wczoraj i dziś” - Galeria „Wieża Ciśnień” w Kaliszu / zb
- 1998 „Asymilanci” - Dom Kultury w Pleszewie
- l999 „Malarstwo ’98” - Muzeum Regionalne w Pleszewie
- 2000 „Malarstwo” -  Pijalnia Kawy - „Pożegnanie z Afryką” w Kaliszu
- 2004 Wystawa prac plastycznych w ramach Dni kultury polsko - niemieckiej - Starostwo Powiatowe w Westerstede / zb
- 2005 „Wystawa plakatu kinowego” - Niezależna Galeria Out Of Control w Białymstoku / zb
- 2005/2006 Wojewódzki Przegląd Plastyki - Centrum Kultury i Sztuki w Lesznie / zb
-  „Malarstwo ’03 ” - Muzeum Regionalne w Pleszewie
- 2006 - Wystawa środowiska artystycznego "VARIART" - Galeria Lamelli, Kraków